SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número3Atualização intercensitária de estratificação de municípios brasileiros para avaliação de desempenho em saúde, 2015Construindo um modelo para avaliar o uso do Programa Nacional de Melhoria do Acesso e da Qualidade da Atenção Básica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

  • Não possue artigos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Epidemiologia e Serviços de Saúde

versão impressa ISSN 1679-4974versão On-line ISSN 2237-9622

Resumo

HOHENBERGER, Glaucia Fragoso et al. Perception of Primary Health Care professionals as participants in a national survey about HPV in Brazil: an experience report. Epidemiol. Serv. Saúde [online]. 2019, vol.28, n.3, e2018234.  Epub 03-Out-2019. ISSN 1679-4974.  http://dx.doi.org/10.5123/s1679-49742019000300007.

Objective:

to describe the perception of data collection performed by primary health care professionals as collaborators of the national POP-Brasil survey - Epidemiological Study of National Prevalence of HPV Infection.

Methods:

in all, 217 professionals from 119 primary care units participated in the POP-Brasil Study conducted in the 26 Brazilian capitals and the Federal District.

Results:

the professionals were trained and certified locally for collecting data and biological material from 8,580 participants; participation in the study allowed professionals to recognize the importance of their work.

Conclusion:

the successful experience confirms how important it is to do research as part of work practice, as long as professionals are trained and have adequate support, given that their work routine is compatible with the execution of the research protocol.

Palavras-chave : Health Services Research; Primary Health Care; Public Health Policy; Case Reports.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )